Топ-100
 

Jak byl interaktivní kurz vytvořen

Interaktivní kurz
Platformy pro výuku cizího jazyka založené na nekonečném opakování slovíček jsou minulostí. Naše hlavní lektorka studovala fenomén dlouhodobé paměti a implementovala techniku, která maximalizuje kvalitu zapamatování probrané látky.
Pomáhali nám vědci
Po prostudování výzkumů jsme vyvodili závěry a vytvořili kurz, který vám zabrání zapomenout, co jste se naučili.
Pestré a kreativní obrázky
V roce 1973 Standing zveřejnil výsledky svých experimentů. Účastníkům ukázal 11 000 obrázkú, o měsíc později jim je předložil smíchané s jinými obrázky a požádal je, aby je identifikovali. Účastníci si obrázky zapamatovali a správně odpověděli v 73 % případů! To ukazuje, že obrázky pronikly do dlouhodobé paměti již při první prezentaci. Proto v interaktivním kurzu najdete spoustu pestrých a barevných obrázkú, které vám nedovolí zapomenout naučenou látku.
Nasměrování nám usnadňují život
Účastníci byli stejně jako v předchozím experimentu rozděleni do dvou skupin. Byl jim přečten stejný text, ale první skupině bylo řečeno, že si jeho znalost vyzkouší následující den, zatímco druhé skupině bylo řečeno, že totéž udělá o týden později. Ve skutečnosti byl test znalostí textu proveden u obou skupin až o dva týdny později. Testovaní ve druhé skupině si vedli lépe. Na této zkušenosti můžeme jasně vidět účinek a vliv nasměrování, který u účastníků vytvořila experimentální situace. Díky bonusovému systému a zpětné vazbě od učitele můžete snadno organizovat svůj proces učení a úspěšně projít celý kurz.
Dynamičnost obrazů
Účastníkům byly na filmovém plátně ukázány obličeje zástupců jiné národnosti, vyfocené zepředu (jak známo, bez odpovídajícího zvyku se zástupci jiného národa na první pohled zdají být podobní). Pokud byl obraz dynamický, tj. osoba se usmívala, mračila, hýbala očima, popotahovala nosem apod. později byl její obraz účastníky snadno rozpoznán mezi ostatními. Pokud byla tvář osoby nehybná, počet správných odpovědí prudce klesl. To naznačuje, že statický, nehybný obraz se velmi rychle "vymaže" z paměti. K tomuto účelu jsme použili mnoho prvků, které vám po uvedení do pohybu pomohou lépe si zapamatovat vše, co vidíte.
Výukové materiály, které byly použity při tvorbě kurzu
  • Čeština pro cizince A1 a A2, Marie Boccou Kestřánková, Dagmar Štěpánková, Kateřina Vodičková, rok vydání: 2016
  • Česky, prosím I - 2. vydání, Jitka Cvejnová, 2019
  • New Czech Step by Step, Lída Holá, 2006
  • Communicative Czech elementary učebnice - 3. vydání, Rešková Ivana, Pintarová Magdalena, 2009
  • Cvičení z české mluvnice pro cizince, Alena Trnková, 2003
  • Čeština expres 3, Lída Holá, Pavla Bořilová, 2014
Seznam lekcí
Líbil se vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích!
Další články na našem blogu
Mysleli jsme na vás
Proto jsme se snažili, aby učení jazyků bylo nejen užitečné, ale také zajímavé!
Kontakty:
Praha, Jankovcova 938/18a, 170 00
+420 773 455 772
info@czechmeup.cz

© 2024 - Czech me up